Calendari de LleTeta

LleTeta, grup de suport a la lactància. Tots els dimecres del calendari escolar de 2/4 de 6 a 7 de la tarda al Blauet de Sant Celoni.

Lectures positives

Per fi he pogut començar el llibre de la Rosa Jové  La crianza feliz.
La Rosa emana positivisme, sentit comú, bon humor i sobretot rigor professional a tot el que diu. Les que la coneixem sempre gaudim de les seves aportacions, xerrades i ponències.
Ja havia llegit el seu llibre més tècnic sobre el procés evolutiu del son Dormir sin lágrimas en la que feia justícia a les tècniques aberrants que s'havien instaurat per ensinistrar els nens per tal que deixessin dormir tranquils als seus pares. Posava els punts sobre les Is a tots els arguments infundats i populars.
També havia llegit el sensible i delicat llibre La cuna vacía on hi fa una col·laboració de la seva experiència professional sobre el dol perinatal. D'aquest últim ja en vaig parlar en el post Pits plens braços buits, i segur que en tornaré a parlar perquè és un llibre fet amb molta estima per l'acompanyament en la mort d'un fill que no ha pogut néixer.
Bé doncs, estic disfrutant molt de l'esperat La crianza feliz. En aquest llibre, l'autora es deixa anar i parla de la criança sense embuts, de ser feliços, d'eliminar prejudicis, de seguir l'instint i el sentit comú, i tot amb aquest sentit de l'humor que ella transmet. Per fer-vos una idea us transcric un paràgraf on parla de les tècniques de resposta quan algú criticava la lactància prolongada del seu fill:
  • amb 1 any responia: Es que la OMS i la UNICEF dicen que se debería amamantar en exclusiva hasta los 6 meses, y luego hasta mínimo 1 año o los 2 años
  • amb 1 any i mig: Es que mi religión me prohibe destetar. Y cual es tu religión? Filioegoista practicante.
  • amb 2 anys i mig: Perquè és el que més m'agrada.
Xapeau Rosa!!
Al principi dónes arguments, després t'inventes una teoria per despistar el personal, i al final dius directament que ho fas perquè et surt dels nassos!
Potser totes plegades hauríem de ser capaces de dir directament sempre la 3a opció?
Gràcies Rosa per aquest regal de llibre

                                                                 Doncs us deixo, que vull continuar llegint.......

P.D.: La Carola m'acaba d'enviar aquesta entrevista de la Rosa Jové parlant del seu llibre, he pensat que us pot interessar. Gràcies Carola


Watch live streaming video from tucomadre at livestream.com

2 comentaris:

  1. Gracias a ti Anna!
    Yo la primera vez que lo vi me gustó y aportó mucho!!
    Carola

    ResponElimina
  2. Anna bonica:

    L´entrevista a la Rosa m´ha agradat moltíssim. La seva idea sobre les multinacionals i per què els pares d´avui en dia actuen així amb els seus fills, la trobo molt interessant i amb molta lògica.
    L´anècdota final m´ha emocionat molt també.

    El seu primer llibre em va ajudar molt en un moment en el que jo estava molt perduda, amb molta por de refirar-me del meu instint. Ella i en Carlos González són tan importants en la vida de la meva filla.

    Deprés de sentir-la tinc moltes ganes de comprar aquest segon llibre i llegir-lo amb molta calma, i tornar-lo a llegir cada vegada que ho necessito, com faig amb els llibres d´en Carlos González quan les mares del meu entorn em venen a opinar sobre la meva criança.

    Moltes gràcies Anna i Carola. Abraçada gran a l´Anna per seguir lluitant en aquesta causa tan justa, amb aquesta força, amb les seves xerrades de criança. Encara no t´ho he explicat però des de fa un temps tinc ganes quan la Moni sigui una mica més grandeta, de portar-la a les teves xerrades de lactància a sentir les teves paraules i veure aquestes mares tan maques, tan boges com la seva mare, tan boges pels seus fills i filles.

    ResponElimina